Als je op accepteren klikt, stem je in met onze cookieverklaring. Je kunt je voorkeuren hier beheren.
welzijn diemen
aanpak:
brand
launch
scale
klant:
welzijn diemen
deliverables:
customer journey mapping, digital strategy, ux, ui, website, automation

een plek voor en met andere diemenaren

Bij Welzijn Diemen kan je samen met andere Diemenaren meedoen aan gezellige, sportieve, creatieve en leerzame activiteiten. Dat zijn er inmiddels meer dan 400 per maand. En dat aantal blijft groeien. Ook helpen zij Diemenaren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Het is een plek voor raad en daad, om te ontdekken, te chillen, fit te worden en te groeien. Kortom: een plek voor en met elkaar.

een diemen waar iedereen volwaardig aan het leven meedoet

Hoe kunnen we de komende jaren nóg meer Diemenaren bereiken en ondersteunen? En hoe sluiten we het activiteiten- en dienstenaanbod daar zo goed mogelijk op aan?

van inhoudelijke complexiteit naar overzichtelijke simpliciteit

Het aanbod van Welzijn Diemen is breed. Zo breed dat het nog niet voor alle Diemenaren duidelijk is wat Welzijn Diemen precies doet en of dat voor hen interessant is. Om dat te verbeteren, is besloten om in de hernieuwde positionering te communiceren vanuit 5 veelomvattende sublabels.

De inhoudelijke complexiteit van ieder label is vertaald naar een eigen simpel gepresenteerde uitstraling die onderscheidend in de communicatie naar voren komt. Met deze strategie spreken en interesseren we een bredere doelgroep. Toegankelijkheid, herkenbaarheid en continuïteit is daarin onmisbaar.

digitaal als primaire kanaal om diemenaren offline in beweging te brengen

Omdat Welzijn Diemen een bredere doelgroep raakt, is het belangrijk dat de website zowel betrouwbaarheid als menselijkheid uitstraalt. Het is een doelgroep die niet altijd even makkelijk overweg kan met digitaal. Functionaliteiten zoals een zoek- en sorteerfilter of text to speech helpen laaggeletterden of mensen die Nederlands nog niet goed machtig zijn om de activiteiten en het aanbod gemakkelijk te ontdekken.

Of die activiteit nou groot of klein is: er wordt geen onderscheid tussen gemaakt. Het overzicht van deze activiteiten blijft zich continu refreshen. Daardoor krijg je iedere keer dat je de website bezoekt nieuwe activiteiten te zien. In alle activiteiten is er naast de 5 sublabels ook aandacht voor thema’s zoals hulp bij geldzorgen, bewegen en coaching.

De samenhang tussen verschillende locaties, onderliggende thema’s en labelstructuur bouwt daarop verder: het creëert een toegankelijke en herkenbare ervaring die mensen helpt om achter activiteiten te komen waar zij niet van wisten. De bezoeker ontdekt nieuwe dingen, maar het ontwerp helpt mensen ook de juiste ondersteuning te vinden.

continuïteit en tijd besparen door te automatiseren

Niet alle activiteiten zijn one-offs. Sommige duren weken, of zijn onderdeel van een reeks. Dat vraagt veel handmatig onderhoud, mits je er niks aan doet natuurlijk. We richtten het CMS daarom zo in dat activiteiten met verschillende formats zoals een eenmalige, reeks of terugkerende activiteit vanuit ons design systeem dynamisch ingeladen worden.

Die cyclus van activiteiten herhaalt zich iedere maand, daarom worden nieuwe activiteiten automatisch geüpload, terugkerende activiteiten geüpdatet en eenmalige activiteiten verwijderd. States waarin wordt aangeven dat een activiteit vol of nieuw is, helpen de mensen eenvoudig door de activiteiten heen te navigeren.

Zo bespaart Welzijn Diemen tijd en hoeven zij ook niet alle pagina’s van verlopen activiteiten offline te halen. Dat is namelijk niet heel aardig voor je SEO.

bouwen aan herkenbaarheid door partners, sleutelfiguren en deelnemers een gezicht te geven

Verschillende mensen dragen de missie van de stichting uit. Daarom spelen partnerorganisaties, sleutelfiguren uit de verschillende wijken en deelnemers een belangrijk onderdeel in de presentatie van de activiteiten om meer deelnemers te bereiken.

Naast het deelnemen aan activiteiten, is het ook belangrijk dat er input van deelnemers wordt opgehaald. In de eerste plaats om te zorgen dat het aanbod blijft aansluiten bij de wensen en behoeften van de deelnemers, maar ook om verhalen zoals straatinterviews of shorts van activiteiten te delen waarmee anderen geprikkeld worden.

meer welzijn in diemen

"Onze labels, projecten en activiteiten zijn supergoed gepresenteerd. Om zo eenvoudig te zien wat we organiseren, geeft een trots gevoel."

Dionne Tool
Dionne Tool
directeur | welzijn diemen

welzijn voor alle diemenaren

Welzijn Diemen ondersteunt Diemenaren op een positieve en laagdrempelige manier en benutten daarbij ieders krachten, talenten en mogelijkheden. Met de activiteiten en diensten wordt ingezet op het bevorderen van het fysieke en mentale welzijn van Diemenaren.

aardige bijdragers

interesse om samen iets aardigs te creëren?

dat doen we al voor inspirerende merken zoals: