Als je op accepteren klikt, stem je in met onze cookieverklaring. Je kunt je voorkeuren hier beheren.
future market x gorillas
aanpak:
digital design
development
klant:
gorillas
deliverables:
copywriting, ux, ui, development, animation & socials

van lege supermarkt naar creatieve broedplaats voor lokaal talent

In de toekomst worden de ongeïnspireerde ruimtes van fysieke supermarkten overbodig. Maar wat doen we als samenleving met de kans als we deze stedelijke vierkante meters terugkrijgen? En hoe ziet zo’n verlaten plek er eigenlijk uit?

Juist: de kans is groot dat het verwilderd wordt door natuur en dat de straatcultuur de plek overneemt. Een uitgelezen kans voor creatievelingen om de ruimte in de stad terug te nemen dus. Dat is de creatieve broedplaats van Future Market. Een supermarket turned clubhouse!

een digitale plek voor toekomstige evenementen en opkomend talent

Verlaten en futuristisch, maar toch high-end. Dat is wat Future Market uitstraalt. In het ontwerpen van de digitale stijl zijn deze drie fundamentele merkelementen doorgetrokken.

Doordat er evenementen in verschillende steden georganiseerd worden, was het van belang dat bezoekers snel de afgelopen en aankomende evenementen kunnen bekijken. Voor veel van de artiesten is Future Market daarin een springplank. Dynamische hoovers en informatieve overlays zorgen voor een visueel beeld en laten je gemakkelijk door de verhalen achter de artiesten heen bladeren.

Verschillende assets zoals locatie aankondigingen, artiesten en line-ups zijn vormgegeven en ingezet door lokale influencers, pers en op socials.

het project in een notendop

meer dan boodschappen aan de deur: ook ruimte terug aan de stad

Gorillas werkt als flitsbezorger aan een wereld die directe behoeftes van anderen vervult. Als merk willen ze dat dat verder gaat dan alleen een service. Door gedurfde en opvallende concepten legt Gorillas de focus op hun sterke rider culture.

In een competitieve markt is creatieve, energieke en menselijke merkbeleving en bedrijfscultuur doorslaggevend. Begin 2022 lanceerde ze Pedal Records, een uniek cultureel initiatief gericht op het uitdrukken van de muzikale passie van hun riders. Naast muziek, leeft fashion en kunst ook onder de riders.

Om de muzikale, fashion en kunst talenten van deze mensen en lokale creatievelingen een podium te geven, hosten zij met andere lokale organisaties Future Market: een plek waar de Gorillas cultuur tot leven komt. Het concept? Supermarkets turned clubhouses met gecureerde pop-up galeries, DJ playgrounds en fashion runways. In verschillende steden.

aardige bijdragers

Concept & productie door Tosti Creative

interesse om samen iets aardigs te creëren?

dat doen we al voor inspirerende merken zoals: