de bildung academie
aanpak:
branding
digitale ervaring
klant:
de bildung academie
deliverables:
strategy, user research, UX, UI, copywriting, usability testing, development & tracking

vernieuwend onderwijs voor volledige persoonlijke ontwikkeling

Als groeiende onderwijsorganisatie is het een no-brainer om continu studenten voor opleidingen en samenwerkingen aan te trekken. Dat gold ook voor de vernieuwende onderwijsorganisatie De Bildung Academie. Een passende digitale ervaring draagt in dat geval meer dan een steentje bij op weg naar een betere wereld. Maar hoe ontwikkel je een heldere, visueel aantrekkelijke en converterende ervaring die aansluit op hun uiteenlopende publiek?

een onderzoekende aanpak als basis voor het creatieve proces

In meerdere strategische sessies zijn de organisatie, visie en merkwaardes met het business model canvas, brand essence model en archetypes in kaart gebracht om richting te geven aan het gehele project.

Om hun publiek goed te begrijpen, zijn er 30 voormalige studenten en huidige budgethouders geïnterviewd volgens de Jobs To Be Done methodologie.

Uit de interviews bleek onder andere dat de autoriteit, social proof en toelichting van onderwijsprogramma’s plus diensten verstevigd kon worden. Vanuit alle inzichten uit de interviews, zijn vervolgens persona's gemaakt. Dit vormde de basis van de twee design sprints om de prototypes te ontwikkelen.

Om te weten of de gebruikerservaring daadwerkelijk begrepen werd, zijn er binnen een paar weken twee prototypes getest. Aan de hand daarvan zijn er iteraties gemaakt in het uiteindelijke design wat de blauwdruk vormde voor development.

Om toekomstige campagnes en acquisitieprocessen te verbeteren, is er een koppeling tussen de website en het CRM gemaakt. Daarmee worden voorkeuren van mogelijke studenten tussen verschillende programma’s gesegmenteerd zodat er relevante mailcampagnes opgezet kunnen worden.

het project in een notendop

"Het resultaat is een fantastische en unieke op maat gemaakte website. Qua design en inrichting ontvangen wij vanuit onze netwerken veel complimenten."

Michiel Tolman
Michiel Tolman
directeur | de bildung academie

eigentijdse bildung voor iedereen toegankelijk maken

De Bildung Academie is een onderwijsinitiatief van docenten, studenten en professionals dat ontstaan is uit onvrede over de verschraling van het Nederlandse onderwijs. Sinds 2014 richten zij zich op zelfontplooiing en maatschappelijke verandering door het geven van vernieuwend onderwijs aan studenten, leraren en (young) professionals.

Ook ontwerpen zij unieke leertrajecten of opleidingen voor organisaties, onderwijsinstellingen en (semi)publieke sector. Met meer dan 2000+ alumni, 150+ samenwerkingen en 80+ ontwikkelde leertrajecten verspreidt het initiatief zich als een olievlek door Nederland.

aardige bijdragers